besök

söndag 12 oktober 2008

jag älskar..

..mitt jobb. Jag kan inte hjälpa det, men det är verkligen det bästa jobb jag någonsin haft. Kom just hem efter 8,5 h och det känns inte. Ett "vanligt" jobb, ni vet, 8-17 har alltid kännts så segt. Men samma tid på Donken bara flyger förbi. Det går inte att förklara, men det blir aldrig segt eller långtråkigt, och människorna är, vad jag hittills märkt, helt underbara trevliga och roliga.

Det enda jag önskar är att få jobba mer. Just nu är jag schemalagd 56 timmar i november, det suger hårt vill jag lova. Senast igår var jag bitter över det eftersom det i förlängningen innebär att jag måste söka mig någon annanstans.. Det vill jag ju INTE!! Men det blir ju en ohållbar ekonomisk situation för mig och min familj dessvärre. Jag är trots allt mamma, har familj, hund och två katter. På det räkningar som alla andra... Så klart. I december tillkommer dagisavgift dessutom, och mina föräldradagar är på upphällningen. Hoppas på många lediga pass i november som jag kan ta. En halvtid skulle väl funka ett tag.. men mindre än det går inte. Ska maila min chef tror jag. Och skriva som det är..

Nej, om jag skulle krypa till kojs kanske. Ett extrapass i morgon har jag trots allt.. 13-17 bara iofs..

-kram världen-

Inga kommentarer: