besök

onsdag 1 oktober 2008

lite ärenden..

Jag och Wilma gjorde lite ärenden förut.. hämtade ut pengar för vi hade betalt för mycket på räkningarna (det gör ingenting alls).. gick till banken och skulle byta kontokort eftersom jag bytt namn.. skulle ändra så att min lön gick in på rätt bank hädanefter också.. döm om min förvåning när jag hade 1600 mer på kontot än vad jag hade igår. - Det kan inte stämma, sa jag, jag är en väldigt fattig och pank madam. -Neej, sa banktanten, du är inte det.. - hm... måste vara något fel i ert datasystem, sa jag.. (nej det sa jag inte).. fixade iallafall allt som skulle fixas.. sen gick vi och lunchade på hembagarns.. eller jag åt sallad och Wilma kastade majs och bröd på golvet, samtidigt som hon sjöng en liten visa som gick så här "katta katta katta.. katta katta katta, aj aj aj, katta katta".. katta = kasta för er som inte förstod..

Sen gick vi och köpte två nya pyjamasar åt madam Wilma, sen vandrade vi hemmåt eftersom Wilma gäspade så stort att en pensionär blev rädd och sa "iiih ett stort gap i en vagn, vart är världen påväg?!?" med något förvirrad domedagsstämma (nu ljuger jag igen)..

Wilma somnade när vi kom hem, Helena kom och lämnade värmedoftljus.. och jag kollade vad dom där pengarna på mitt konto kommit ifrån. Tydligen var det dagsersättning från försäkringskassan.. jag hade lämnat in mina dagar lite sent, så tretton dagar halkade efter.. och kom således in idag. Tack tack försäkringskassan *glad*.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och två huvudvärkstabletter.. sen är det snart dags att jobba. Makedrake kommer hem om en halvtimme ungefär, och då är det min tur att slita vid stekbordet. hi hi.

Kram världen.

Inga kommentarer: