besök

onsdag 8 oktober 2008

Jag vet, jag vet.. jag bloggar för sällan..

.. egentligen finns det jättemycket att skriva om.. jag bara.. kommer mig inte för, gäspar, sover middag.. lagar mat.. jobbar och ser på TV. *gäspar stort*

Igår tillexempel jobbade jag 16-01. Kom hem, då vaknade Wilma, blöja och välling.. sen satt jag här lite för att varva ner (vid datorn alltså).. sen gick jag och la mig.. Jag och Wilma vaknade elva. Så kan det gå.

I lördags var det personalfest.. sååå j-a roligt var det. Först var alla i en lågstadieskolas gympahall.. sen gick vi till Olympos och åt, då var vi fyrtio ungefär. Det stängde elva.. så då gick ungefär 15 stycken vidare till Lilla.. där stängde det ett.. då gick fem stycken till bakfickan.. där stängde det två.. sen hamnade vi på en MC-klubb.. så jag var nog hemma vid fyra. Jag hade sagt till Jocke att jag nog skulle vara hemma runt elva.. hepp det blev inte så. Men jag hade så himla ROLIGT!! trevliga roliga människor.. tre gick visst vidare på efterfest sen.. när jag och en tjej till bestämt oss för att sova..

På söndagen började jag jobba 13.00 och jobbade till 21. Så kan det gå..

Ska tillägga här, att jag verkligen tycker om mitt jobb. Det är en skön känsla.. att verkligen trivas. *glad*
(Just ja.. jag ska skriva i något nummer av Catchup! jippi!)

I fredags klippte jag mig och slingade lite.. mörkt under, ljust över.. är inte helt nöjd. Mitt hår var så slitet (som vanligt när jag väl kommer iväg till frissan) så det blev uppklippt till tusen.. *gråta lite* Tur att det växer..

Wilma säger lastbil, kattpiss (kapisch var det någon som lärde henne när farmor och farfar passade henne när jocke och jag var på kryssning.. men jag har modifierat det lite, så nu säger hon kattpiss hi hi, duuuumma mamma malin) traktor, blöja, bulle, kaffe.. och massa annat.. hunden katten.. ja ni vet. Igår fick hon en pekbok om Katja Katt när vi var på Åhlens. Hon fick syn på Katja på framtiden och jamade sig ända fram till kassan.. sötnöten. Just ja BOOOH BOOOOH! det är boll.. så fårt hon ser en boll ropar hon och pekar.. så igår skulle jag köpa en boll.. det är tydligen årstidsbestämt när de säljer bollar ^^ på Åhlens.. så vi får väl gå till leksaksaffären idag eller så.. Bajs säger hon ju, men det har hon gjort länge.. nu står hon utanför toaletten om någon är där inne.. och ropar "bajs! bajs!" till vederbörande kommer ut.. då går hon in och tittar efter.. haha. Mindre roligt är att hon finner stort nöje i konfetti.. gärna gjort av sin mammas gamla barnböcker.. går inte det.. då river hon sönder vad helst som kommer i hennes väg.. (undra om det här är motsvarigheten till hundvalpars "tugg-period". Wilma är helt klart inne i sin konfetti riva riva riva period).

Okej det var allt för denna gång. En snabbresumé helt enkelt.

Ett visdomsord till er alla på vägen
"Det man behöver för att vara lyckad, är lycka, inget mer"

-Kram världen- en lycklig mamma M

P.S. URK! språklig dekadens i bloggen på sistone.. ser ni hur jag INTE varierar mitt språk.. läser alltid igenom vad jag skrivit när jag publicerat ett inlägg.. jag ser ju alla upprepningar.. sen sen.. ungefär ungefär.. dessvärre är jag för lat för att ändra.. men nu förstår jag vart mina nattliga mardrömmar kommer ifrån.. jag får stora skräcken när jag ser hur jag uttrycker mig i skrift nu förtiden.. pisk skulle jag ha! D.S.

Inga kommentarer: