besök

söndag 18 november 2007

Favoriter i repris;

Sitter och läser min gamla lunardagbok. Endel är inte så illa skrivet även om det är helt tokigt. Måste klistra in lite gamla inlägg här, som jag tycker är bra:

Therus - 1:a februari 2006
Ons 1 feb 2006 17:17

Det finns tragiska människor, sen finns det patetiska människor och sorgliga människor.

Vet inte vad som är värst. Antagligen dom som inte inser hur patetiska de är...

Sen finns det människor som inte tänker och det kanske är den värsta sorten... För i och med det blir de både tragiska, patetiska och sorgliga utan att ens inse varför...



/t

Therus - 13:e februari 2006
Mån 13 feb 2006 18:12

Leva leva leva leva

postbanken postbanken postbanken postbanken

*suck*

Spelar det egentligen någon roll? Du kan väl berätta om det spelar någon roll...

Jag målar stjärnor i taket så kan vi låtsas att livet är på riktigt och som det ska vara.

Jag kastar en flaskpost i vasken för att se om någon räddar mig.

Jag gör snöänglar i mjölet som hunden spilde ut, så kan vi låtsas att vi lever som vi lär.

Men jag gör det ensam. Inte med, bredvid.

Jag räknar alla timmar och sekunder sen jag föddes så kan jag tro en liten stund att livet existerar, förnekar att det är den tiden som har gått och aldrig kommer åter.

- Gör något åt det då, så du är med igen.

Coca cola
och så postbanken postbanken postbanken.

alla hjärtans dag
Tis 14 feb 2006 15:27

för människor med transplantationer? Tjipp tjipp nu firar vi att vi alla har ett hjärta som fungerar! Även de som inte har sitt eget kvar i kroppen utan har fått ett nytt! (det är iofs något att fira eftersom de antagligen skulle ha varit döda annars).

Tjohooo 14:e mars har vi alla njurars dag! Tjohoo nu firar vi att alla har njurar som fungerar! 14:e april alla lungors dag! Tjohoo nu firar vi att alla har lungor som fungerar! (finns ju några undantag för alla har ju inte fungerande inre organ, men dom får väl glädjas åt att andra har det??)

Köp en blomma idag! På alla hjärtans dag! 14:e februari, den enda dagen om året som du verkligen MÅSTE visa att du älskar någon annan eller möjligen dig själv! TJOHOOO!

örngott och andra sagor
Fre 17 feb 2006 17:21

Det var en gång för ganska länge sedan, när negerbollar fortfarande hette negerbollar i de flesta svenska hem. I ett hus nära havet bodde en mamma som däremot var av annan åsikt vad gällde de runda godsakerna, så hon kallade dem barngott. Det var vad mammans dotter fick i lördagsgodis om kvällen en gång i veckan.

På förmiddagen en helt vanlig lördag var flickan väldigt sugen på barngott men hennes mamma sa:
-Nej gumman, vänta till kvällen. Ta och sy en kuddpåse som du kan ha på kudden i sängen i stället.
- Okej, sa flickan, tog lite tyg, nål och tråd och gick ut och lät sig inspireras av havets alla färger.
Kuddpåsen blev jätte fin och liknade mer eller mindre en stor torsk. När flickan var färdig ställde hon sig upp och lät havets vindar fylla kuddpåsen med havsdoft.
Rätt som det var dök det ner en stor fågel mot flickan, snappade åt sig kuddpåsen och försvann. Någon sekund efter det kom mamman ut.
- Var tog kuddpåsen vägen lilla flicka? frågade hon.
- Den blev örngott, svarade flickan som såg rätt snopen ut.
- Örngott minsann, sa mamman. Ja det förståss, de ska väl också ha lite gott om lördagarna.

Sedan den dagen kallade mamman och flickan kuddpåsarna för örngott och så gjorde också resten av Svea rike. Så nu vet ni det.
-slut-

Om du vill läsa mer sagor om svenska ord får du väl skriva ner dom själv.
-Therus-

Att inte vara klar...
Lör 25 nov 2006 00:58 (Uppdaterad Lör 25 nov 2006 01:34)

För att gå vidare, måste man vara färdig

sista penseldraget måste dras

och man måste skriva under

signera verket

Malin Therus -06 -07 -22 -48

Signaturen sätter man sist.. när man är klar, finito, genomgrillad, näst intill sönderbränd...

Så jag är inte klar än

jag är inte sönderbränd

fortfarande väldigt blodig

innuti

-Malin-

Inga kommentarer: