besök

onsdag 7 november 2007

lista

Snodde lista av http://msfade.blogspot.com/ så nu ska jag fylla i den. Jag tycker listor är roliga. Det är som "mina vänner"-böckerna man hade när man var liten. Det var kul då också.


Namn: Malin
Ögonfärg: gröngråblå-något
Hårfärg: lite slingat, cendré egentligen, nu vet jag inte..
Längd: 169
Höger/vänsterhänt: Högerhänt
Dålig ovana: jag röker (är inte alla ovanor dåliga förresten?) så märker jag ord :)
Stjärntecken: vattuman
Sko stl: 40-41
Är dina föräldrar skilda: ja just nu, mamma är på jobbet hihi.. men dom är gifta
Skor idag: några trasiga förmodligen
Din svaghet: ingen som jag kommer på så där på rak arm
Dina rädslor: att något ska hända mina nära och kära
Mål för det här året: att bara vara och njuta av att vara mamma
Mest använda fras på msn: haha
Det första du tänker på när du vaknar: mata-dags
Dina bästa kännetecken: ärlig och rak (hoppas jag)
När går du och lägger dig: Mellan 00.00 och 02.00 oftast..
Mest saknade minne: hur ska jag kunna veta det? ett saknat minne måste ju vara något man inte minns längre, så jag vet inte..

BRUKAR DU:
Titta på dig själv i spegeln: ja, sambon kallar mig för spegelapa
Gnälla: ja absolut.. gnällig är jag haha, men oftast på skoj :)
Sova: ja tack
Ta mediciner du inte borde ta: nej.. skulle vara en wirre mot halsfluss.. det hjälper inte men det är gott hehe
Vilja dö: inget jag brukar, nej
Drömma mardrömmar: nej inte brukar.. men det händer
Drömma sexdrömmar: varje natt *garv* neeeej men det har väl hänt nån gång som allt annat..
Klä dig i svart: inte enbart
Gå till kyrkan: det var länge sen..
Gå i skolan: nej det är inget jag brukar, inte ens när jag skulle bruka så brukade jag..
Röka: Ja
Ljuga: Nej absolut INTE
Hata folk: mm.. jag brukar gå runt och hata folk rent allmänt.. inte (vilken dum fråga, klart jag inte brukar hata folk.. en och annan människa kan jag ju tycka illa om, men jag hatar inte hela folk haha.. )
Lita på folk: lita på MÄNNISKOR heter det.. folk känns för allmängiltigt. Och ja, jag brukar lita på människor. Tro gott tills motsatsen bevisats, och gärna tro gott även efter att motsatsen bevisats.. sån är jag, på gott och ont.

VEM:
Saknar du mest: Wilma.. hon är ju med farmor ;) Annars finns det flera.. Erik och våra fikastunder, Maria med sin sköna humor.. många i Karlstad för att vara ärlig. Alla vänner jag tappat kontakten med av en eller annan anledning (oftast att jag är för dålig på att höra av mig, och dom också) ..
Vill du döda: ingen..
Rörde dig sist: Wilma
Vill du slå: ingen vill jag slå, det ligger inte för mig.
Vill du kittla: Wilma så klart
Kramade du sist: Wilma igen
Vill du prata med: syster yster..
Skrek du på sist: Meja förmodar jag, det brukar det vara.. eller någon av katterna
Vill du vara som: Ingen annan
Sårade dig sist: jag vet faktiskt inte..
Vill du bli galet full med: oj ingen tror jag.. eller kanske.. näe, jag vill nog inte bli galet full..
Gjorde dig riktigt glad senast: riktigt glad.. um.. vet inte, men i förrgår tokgarvade jag åt Wilma hehe
Fick du sms från senast: Jocke tror jag.. han skrev kaffe när han var ute och rökte igår kväll *garv* så jag skulle hinna brygga innan han var klar? *fniss*

HAR DU:
För många vänner: nej, kan man ha det?
Förföljelsemani: nej det kan jag inte påstå
Tvångstankar: nej
Någon annan psykisk sjukdom: nej
Någon fysisk sjukdom: nej
Någon skada: nej
Färgat håret: alldeles för många gånger..
Brutit några ben: Nej
Några piercings: en i naveln
Egen dator: nja, typ egen, fast den är nog Jockes egentligen
Bra självförtroende: beror på vad det gäller
Köpt kondomer: ja när jag var sjutton eller något
Sagt jag älskar dig till någon idag: nej, men jag tänkte det när jag såg på Wilma i morse..
Bjudit ut någon: mjaa.. jag tror det, men det var länge sen
Varit kär: ja någon enstaka gång.. haha okej MASSOR av gånger
Velat vara otrogen: inte innerst inne
Varit otrogen: Ja visst serru
Stulit någonting: Ja det har väl hänt...
Lämnat landet: klart jag har gjort
Rymt hemifrån: det har nog hänt
Gjort något olagligt: Det har jag gjort

HUR:
Svarar du i telefonen: "Malin"
Fördriver du tiden: jag fördriver den inte, jag brukar den..
Mycket pengar har du: hahaha räknas summan om det är minus framför?
Tjänar du pengar: Jag tjänar inte, men jag förtjänar hihi.. näe just nu tjänar jag inga, men jag får ju pengar..
Ofta bäddar du sängen: aldrig
Ofta diskar du: när jag måste
Ofta städar du: um.. då och då..
Många stör du dig på: det vet jag inte..
Ofta träffar du din familj: min lilla familj träffar jag varje dag.. och min stora familj träffar jag ofta fast sällan alla på samma gång

TROR DU:
Att du kommer bli något: något blir man alltid.. trött, hungrig, glad, ledsen, blöt om fötterna.. ja ni fattar.. men bli "någon" i bemärkelse berömd, så är jag skeptisk
På rymdvarelser: det vet jag inte..
Att folk tycker om dig: hela folk tycker nog vare sig bu eller bä om mig, men människor rent allmänt.. tja tycker om och tycker om.. det är nog få som tycker absolut illa om i alla fall.. och det är ju bra
På ett liv efter detta: jag tänker nog inte riktigt i de termerna
Att fiskar kan tänka: jag vet inte vad jag tror om det.. men jag tvivlar på att fiskar har ett språk, och som den kulturvetare/pedagog jag är, så krävs det någon form av språk för att man ska kunna tänka konkreta tankar.. så.. tja. något använder väl fiskar hjärnan till, men inte tänka som vi använder ordet kanske..
Att du kommer leva länge: det vet jag inte

VÄLJ:
Katt eller hund:
Vit eller svart:
Varmt eller kallt:
Vatten eller land:
Telefon eller internet:
Musik eller tystnad:
Bok eller film:
Leva eller dö:

(Det går inte att välja något av ovanstående.. det beror helt på omständigheterna anser jag)

Haha, det är tydligen lite skillnad på listor och "mina vänner"-böckerna i alla fall. Som vuxen reflekterar jag mer över vad som står, till skillnad från närjag var liten och fyllde i utan någon djupare eftertanke ;) Det kan också vara så att endel av orden blivit mer värdeladdade som vuxen.. som hat och kärlek osv. jaja nog om det.

-over and out-

Inga kommentarer: