besök

fredag 30 november 2007

Julstädning

När jag städar, ser det först ut som en salig röra.. och när jag har städat en liten stund ser det ut som ett BOMBNEDSLAG.. förklara det om ni kan.

Skulle kunna lägga in en bild här, men jag vill ju inte skrämma de stackars släktingarna till Jocke som ska komma hit på adventsfika på söndag ;)

Så.. vad göra åt bombnedslaget undrar ni.. det undrar jag också i mitt stilla sinne.. men som alla vet, ur kaos föds ordning, så det ska nog lösa sig på något vis även denna gång.

Har sprungit som en liten tetting mellan lägenheten och förrådet. Min saliga sambo sa att förrådet var fullt HA! vad fel han hade. Med mina magiska händer och endel slit så fick det plats ett bord, fyra tillhörande stolar, två köksstolar och en miljon lådor.. jag skojar inte.. En MILJON lådor, som tidigare stått i vår klädkammare. Saker vi inte vill kasta, men som vi absolut inte vill se heller (varför gör man alltid så? sparar saker som man ändå inte använder).

Stackars sambo blev dessutom ivägskickad till soptippen med diverse tomkartonger.. trots ryggskott piskade jag på honom och sa "tippen NU! Annars inga bullar till kaffet!" Då for han iväg som ett skott.. han skulle svänga förbi ÖB på eget bevåg också och förse oss med diverse julattiraljer. Så..

Wilma ligger mitt i röran och ser förnöjd ut.

på återhörande
-kram världen-

2 kommentarer:

Anonym sa...

VI VILL SE NYA BILDER PÅ WILMA!!! Vi ropar som Fred Flintstone gjorde i vår barndom: WIIIIIILMA!!!!!!/kram gammelmoster Anne

fetsnygg sa...

*skrattar* det ska jag givetvis fixa :)