besök

måndag 1 december 2008

idag..

..har min stora tjej börjat på dagis. Inskolning i en timme idag. Vi träffade bara fröken som ska bli Wilmas inskolare.. eller vad det nu kan heta. I morgon ska vi träffa alla barnen också.. det ska bli roligt. Än så länge verkar Wilma tycka att det är spännande. Det finns så många saker på dagis som man vill klämma på och känna på.. fast det fanns "fröken-stolar" och dom fick man inte leka med (vilket är idiotiskt eftersom dom var i barnstorlek om du frågar mig). Jag personligen tycker inte att fröknarna ska ha egna stolar. Precis som jag tycker att det är fel att ge barn särskilt mat när det är fest..

Lika för alla.. så bygger vi upp solidaritet där jag kommer ifrån (eller inbillar jag mig?).

Hur som helst tycker jag synd om Wilma som inte får leka med frökenstolarna.. hon är ju min lilla fröken.. mysfröken *ler*

Klockan nio börjar vi i morgon.. sen ska jag jobba 18-21 på kvällen.. fanns visst en plats att fylla.. och ja, jag tog den.

-kram världen-

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe. Jo, jag håller med dig. Får se om det ser bättre ut när den är klar :)