besök

tisdag 16 december 2008

min man..

..påstår att jag blir på uruselt humör när jag inte har ätit. Han kan ha rätt i det. När började det egentligen? Var jag verkligen så lättretlig innan jag blev gravid? Nu som mamma är det DÖDEN när jag inte har ätit. Hunden får sig en skopa ovett när hon inte ligger still, ungen får sig en skopa ovett när hon trycker ut cd-facket på datorn för hundrafemte gången (när jag är mätt säger jag bara aj aj och ler lite busigt), och maken, ja han får sig en skopa ovett oavsett vad han gör.

Jag ville inte ha makaroner och korv, vilket gubben erbjöd sig att laga.. så nu är han på mitt jobb och köper oss varsin meny. Halvelva på kvällen.. är inte det kärlek så vet inte jag.

- för din skull, sa han när jag sa att jag inte orkade åka och frågade om han ville.
Klart han inte ville.. vem vill åka till Donken halvelva på kvällen? då är det ju sovdags.

Nu kommer han hör jag.

-kram världen-

3 kommentarer:

Anonym sa...

D e kärlek!!! Magnus säger att jag oxå blir grinig om jag inte ätit, tror han har rätt!! Fatta inte heller när det började?! hihi Kraam

Anonym sa...

Det ligger alltså i släkten ;)

Anonym sa...

Klart det ligger i släkten!
Farsgubben är helt omöjlig när han inte fått mat. Skäller och går på, så jag förstår precis var Smalin fått det ifrån. Undrar bara hur David kunde bli smittad... ;)