besök

måndag 11 maj 2009

gubben är i Västerås..

..och jobbar. Wilma var lite konstig i magen i morse så vi har varit hemma idag. Hon bajsade tre gånger första timmen hon var vaken, så det var lika bra att stanna hemma tyckte jag. Vill ju inte att hon smittar de andra dagisbarnen med något otrevligt. Sen dess har hon varit sitt vanliga jag så det var väl något övergående tack och lov.

Just nu ser hon på något skumt barnprogram på barnkanalen och jag väntar på att potatisen ska börja koka. Idag blir det fiskpinnar, kokt potatis och remouladsås (hur det nu stavas). Av någon anledning får det att känna mig som en riktig Svensson. Kan ju bero på att vi är familjen snabbmat oftare än folk byter underkläder. Ska försöka ändra på det. Blir majs till för övrigt.

Annars har vi tvättat idag, eller jag har tvättat, och Wilma har räckt mig de blöta kläderna så att jag slapp böja mig ner till golvet när jag skulle hänga dom. Hon ville hellre hjälpa till än äta kaka, min duktiga tjej.
Vi har varit ute lite också och gjort sandkakor och åkt kana. Eller ja, Wilma har gjort det, jag var bara med och tittade på.

I morgon är jag helt ledig så då ska vi hitta på något roligare om hon är frisk (vilket hon verkar vara). Så har Wilma badat och jag har duschat.. Badankorna har också duschat, för det tyckte Wilma att dom skulle göra ;) sötnöten.

Så, nu ska Svenssonmorsan gå och steka fiskpinnar.. bara förklädet som saknas. Efter maten är det nästan sovdags för skruttan, själv ska jag väl se på TV eller något (kanske måla) och vänta på gubben som blir sen.

-kram världen-

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Det är vad jag kallar GOD mat! :P

Sjökon sa...

Låter riktigt mysigt faktiskt. Hemtrevligt liksom. Hoppsan ni får en skön dag imorgon.