besök

onsdag 27 maj 2009

klockrent :D

Äntligen hemma efter övertidsstängning nummer två den här veckan.. i morgon jobbar jag bara tre timmar på donken, ska bli skönt för ryggen.

Men, det var inte det jag skulle skriva..

I min familj har alltid nakenhet varit något naturligt. Ibland när man kommer hem till mina föräldrar ligger mamma och gör rygg-gympa spritt språngande, och vi har nästan alltid gått på toa samtidigt som någon annan borstat tänderna. Inga skruppler här inte.. Hur som helst, föregående natt sov jag hos mina föräldrar, eftersom de passade Wilma igår kväll.. jag pratade med pappa på morgonen, och vi fortsatte vårt samtal samtidigt som han gick på toa med dörren öppen. Wilma som är lite besatt av toalettbestyr och av att spola följde snabbt som ögat efter morfar in på toa och kom efter lite tjat ut igen.. (personligen tycker jag att man kan få vara på toa ensam, även om man har dörren öppen.)
Wilma kom således ut, och helt fascinerad kläckte hon den klockrena kommentaren "moffa kissa tummen!" Jag kunde inte hålla mig för skratt så jag fnissade i säkert fem minuter samtidigt som Wilma förundrat fortsatte mumla för sig själv "moffa kissa tummen.. kissa tummen.. moffa.."

Söta unge! haha.

För övrigt så hade gumsingen namnsdag igår, så hon fick nya sandaler i present (berodde delvis på vädret och att jag bara hittade en av hennes gamla arve-sandaler när vi skulle gå ut) *s*

Nu ropar sängen.. Hoppas ni alla får en bra onsdag.

-kram världen-

3 kommentarer:

Syster yster sa...

*fniss*
Tur att moffa inte har komplex för "storleken".

Kan inte låta bli att fundera över hur andra tänker då de läser din blogg, och motstår en impuls att springa in till medarbetarna i rummet brevid och citera din text ;o)

Syster yster sa...

PS. kunde inte hålla mig. Det är klart att jag var tvungen att berätta för folket i rummet brevid. *fniss*

jossan sa...

Hahaha! Så söt!