besök

lördag 2 maj 2009

Teknikens under

Vaknade nyss, dags för jobb som vanligt.

Gick sömndrucken in på toaletten för att göra mina morgonbehov.
Vi, precis som många andra småbarnsfamiljer har trängt in en tvättmaskin i vårt minimala dusch/toa-rum, och tvättmaskinen sjunger förmodligen på sista versen. Varje gång den centrifugerar låter det som om den håller på att gå sönder, den skramlar och prasslar och jag vet inte vad. Hur som helst, i morse blev jag riktigt orolig. Kom in på toaletten och den avstängda, öppna tvättmaskinen surrade misstänkt läskigt. Som om det blivit någon kortslutning eller mystisk strömtillförsel trots att strömmen var avstängd. Den lät konstigt, som om en liten motor fått tokspel och satt igång. "men vojne vojne!" tänkte jag, "snart tar den väl eld!".

Slog lite försiktigt till den på ena sidan och surret avtog något för att sedan tillta i styrka igen. Jag flyttade hela maskinen lite till vänster för att se om det gjorde någon skillnad.. lite tystare blev surret av motorn, men det fortsatte ändå låta. Övervägde i mitt sömndruckna tillstånd att väcka maken och berätta att tvättmaskinen fått tokspel och att han kanske måste hjälpa mig att stänga av huvudströmmen för att undvika en badrumsbrand.. Innan jag hann så långt kastade jag en snabb blick ner i tvättmaskinstrumman (maskinen var ju öppen som sagt).. och där.. DÄR fanns lösningen på problemet, eller boven i dramat..
Min venus vibranz. Den bästa rakhyveln för kvinnor, för en närmare rakning. *skrattar* Den hade trillat ner i den öppna maskinen och slagits på (den går på batteri som ni förstår). Slutet gott allting gott.

Kanske kan skylla min brist på IQ denna morgon med att jag jobbat kopiöst mycket på sista tiden och att svärfar bjöd mig på två, inte allt för små wiskey igår kväll. I mitt outvilade tillstånd räckte de där glasen väl till för att jag skulle bli mer än rund under fötterna.

Ha en bra lördag allihop ;)

-kram världen-

5 kommentarer:

Farmor sa...

Vilken rolig historia ! Jag kan se dig stirra på tvättmaskinen hahaha...

eo sa...

*garv*

Jossan sa...

Hahha! du berättar så spännande! :D

Bappo o Ai sa...

Fy fan vad bra! Kan se det framför mig. Hahaha

Malin sa...

Det har du rätt i, tänkte inte på att det borde vara en skugga. Kanske jag lägger till det!