besök

måndag 18 maj 2009

vaknade..

..tio minuter innan klockan ringde av en ledsen skrikande Wilma.. seg som fan efter två stängningspass i helgen segade jag mig upp, var ju ändå snart dags att bege sig till dagis. Gick in till ledsna lillfia och dagen fick genast en ny vändning. I fians säng var inte söta Wilma utan Quasimodo, ringaren i Notre Dame, i miniformat. Wilmas ena ögonlock var stort och svullet och snoret stod som en elva under näsan. Det var bara att ringa dagis och säga att vi blir hemma idag, sen ringa jobbet och Vab-a, och vårdcentralen (som givetvis inte öppnat än, borde jag ju fattat så jag får ringa igen när de öppnar), sen ringa butiken där jag skulle plocka godis nu på förmiddagen och säga att jag kommer i morgon i stället.. Är det ögoninflamation blir det vab i morgon med eftersom det är smittsamt, då får jag lösa butiksplocket på något vis ändå..

Så.. ofrivillig ledighet fram till halvfem (har barnvakt mellan fyra och åtta för då är det kökschefsutbildning på donken, den vill inte missa om jag kan undvika det).. Igår önskade jag mig semester några dagar, men igensvullna ögon på min lilla donna är ju inte precis den optimala anledningen till ledighet.. då jobbar jag hellre, stackars plutta :(.

Så ser det ut idag alltså.. vårdcentralen nästa.

-kram världen-

2 kommentarer:

joephine sa...

Stackarn då! :( Ögoninflammation är ingen höjdare!!

Jeanette sa...

Stackars liten :(
Hoppas hon kryar på sig snart!
Kram