besök

söndag 10 maj 2009

växasäng nr 2

Så.. vänja sig vid växasängen är inte lätt.. varken för mor eller dotter. Sova middag går bra, men lägga sig för natten är ett kapitel för sig.

Igår blev jag tillsist så irriterad att jag gick och la mig och lät Wilma hållas bäst hon ville. Det slutade med att jag somnade. Mitt i natten vaknade jag av att det var mörkt överallt men gubbens sida av sängen var tom. Nå ja, så gott som.. där låg en liten tjej på tvären med huvudet tätt tätt emot min sida.. själv låg jag utträngd på kanten av sängen.

Gick upp, klättrade över fåtöljen som jag ställt som barrikad ut mot vardagsrummet (finns en liten hall mellan vardagsrummet och våra två sovrum..) Hur som helst, där låg gubben och sov i soffan.

Gick och rökte, besökte toaletten och kröp ner bredvid den varma lilla kaminen igen. Flyttade in henne till mitten av sängen, hon vaknade till och mumlade "dudde", sen kröp hon så nära så nära igen att jag höll på att bli kokt. Så sov vi.. jag på kanten och hon tätt tätt intill. Gubben låg kvar på soffan.

Så kan det gå. I kväll hoppas jag det går bättre.. vi kanske borde hoppa över middagsvilan för att vara på den säkra sidan.



-kram världen-

Inga kommentarer: