besök

torsdag 7 maj 2009

natti natti

..har just nattat lilla tjejen.. Första natten i växasängen, det ni! :D

Först prövade jag, pedagogisk och naiv som jag är (konstig kombination, nå ja) att lägga lilltösen som vanligt, ge henne nappen, stoppa om och säga "natti natti", sen gå ut och skjuta till dörren till rummet. Mycket effektivt.. trodde jag tills jag vände mig om och såg en liten nattklädd sötnos i dörröppningen. Nå väl, ledde tillbaka henne till sängen, stoppade om, sa godnatt, gick ut, skjöt till dörren och väntade.. (har sett för många nanny-program måhända)inte länge.. dörren öppnades och där stod en liten busunge och fnissade. När hon fick syn på mig sprang hon raskt tillbaka och klättrade upp i sängen och ropade "GODNATT MAMMA".. -godnatt, svarade jag och gick och satte mig i hennes lilla fåtölj precis bredvid sängen. Hjälp vilket liv det blev. -GODNATT! HEJDÅÅ! GONATT MAMMA HEJ DÅÅÅÅ! sen blev hon så arg när jag inte gick min väg.. -GODNATT!! HEJDÅÅÅÅ!!!! ilskeskrik och sparkar med benen. Tillslut lugnade hon sig och höll äntligen på att somna.. efter så där en halvtimme eller något...DÅÅ..

...ringde det på dörren. Maken hade beställt pizza så klart. Ingen reaktion från lilltösen så trött som hon var (jag pustade ut) och när jag trodde att allt var frid och fröjd så ringde det på dörren igen (ARGGGGHHHH!).. det var maken som kommit åt knappen med armbågen påväg in i lägenheten..
-PIZZA!! och ungen satte sig käpprätt upp med uppspärrade vilda ögon. (vi har nog haft hemkörning några gånger för mycket med andra ord)..
Så det var bara att låta henne gå upp ur sängen igen och smaka pappas pizza.

Tillslut blev hon trött ändå, och jag satt kvar i fåtöljen redan från början vid andra nattningsförsöket.. Så efter en kvarts ny nattning sover hon gott, prinsessan bus.



-m-

2 kommentarer:

Syster yster sa...

Prinsessan Bus. Vilket passande namn på er gulliga unge. Nästan i klass med DaVild ;o)

Tösen är snart stor nu...

jossan sa...

Haha vilken busfia! Där har du anledningen till att jag INTE har växasäng än ;)