besök

onsdag 16 januari 2008

tralla la

Kom just in från en Meja-promenad.. skönt trots att det är mörkt och fuktigt. Kul tyckte nog Meja. Lite läskigt är det att gå på skogsstigar när det är mörkt. Men jag tröstar mig med att djur nog upptäcker om det kommer spöken, eller för den delen andra människor.. så det är inte sååå otäckt ändå. Mest skönt :)

Idag åt jag en högpointssallad med ungefär en miljon svarta urkärnade oliver.. dom var inte gratis vill jag lova.. dessutom var det kyckling med skinn (tror jag, det var lite svårt att säga) och röda bönor. Snacka om att dom är goda.. jag gillar verkligen bönor.. dom e så smuliga och torrt goda på något vis (inte ironisk). Räknade bergis fel på olivernas points, men hur petig får man vara.. gott som f a n var det i alla fall.

Jag och Wilma var och fikade hos Elin och Hanna.. Wilma drog i sig kanna efter kanna med kaffe.. själv drack jag bara två koppar.. och Elin drack té och Hanna drack mjölk och åt pepparkakor. Rackarns Wilma som drack så mycket kaffe.. bara för det så får Jocke sätta på en kanna nu. Wilma är hos farmor så hon kan inte sno det den här gången ;)

I övrigt då.. um.. näe, det har nog inte hänt så mycket mer. Jag funderar på att investera i ett gummiband.. inte till håret alltså, utan ett sånt där man kan ha och träna med hemma. Ska kika på fredag så håll tummarna för att dom inte kostar allt för mycket mer än 5 kronor och 50 öre, okej?

-kram världen-

Inga kommentarer: