besök

torsdag 13 mars 2008

Det har sina fördelar..

..att bli äldre..

Om någon yngre säger något man inte orkar lyssna på, är det bara att klämma ur sig "jag fattar inte ett ord av vad du säger, jag är nog för gammal"..

eller om någon frågar om man ska med på krogen, men man är för pank för att följa med..
"nej du vet, jag är för gammal för att uppskatta sånt där"..

om någon klagar på ens klädstil
"jag har nått den åldern när det inte längre är viktigt hur man ser ut" (det ska jag säga till Roger haha)

Det har också sina nackdelar att bli äldre.. Ibland fattar man verkligen inte vad de yngre säger.. vad har hänt med språket?!?
Man pallar inte längre att gå på krogen, eftersom man blir dötrött efter en öl, och dessutom inte orkar trängas med allt hippt innefolk (shit jag är gammal.. vem använder ord som hippt nu förtiden??)
Jag borde kanske ha nått åldern när man slutat klä sig som en fjortis.. eller äh, jag är förresten för gammal för att orka bry mig hahaaa

-ditt m i natten-

Inga kommentarer: