besök

fredag 7 mars 2008

min nya favorit "snabbmat"..

..vinnare alla kategorier!

Skala tre potatisar av medelstorlek (fler om dom är mindre, färre om dom är större)
Riv potatisarna på grova sidan av rivjärnet.
Riv en skalad gul lök på grova sidan.
Blanda allt det rivna med lite salt och peppar.

Stek "gojan" utplattat till en pannkaksliknande sak, på medelstark värme, när den är frasig på undersidan, vänd den och stek lika länge på andra sidan. (ca 7 minuter på varje sida)

Lägg sedan upp potatiskakan på en tallrik, släng över lite ruccula, tomatskivor, hackad rödlök och söndersmulad fetaost.

Ät och njut!

Det är så smidigt, och åtminstone jag, blir sååå mätt och belåten :D

smakar mums

-på återhörande-

2 kommentarer:

Mary sa...

det låter verkligen supergott! du bjuder mig på det när jag kommer och hälsar på? när får jag komma och hälsa på? vi måste bestämma det nu!

fetsnygg sa...

jaaaa du måste.. vi kanske får ta en favorit i repris.. sist du var här var det den 13 april :D jag e totalt pank fram till 25 ungefär :) men sen så..