besök

fredag 29 februari 2008

igår..

Ironi haha.. vår lilla jycke är alergisk mot dammkvalster *fniss* Inget att skratta åt, men så typiskt oss haha. Stökisarna har en hund med dammalergi :) Tur att det inte var matalergi alla fall.. med tanke på att hon ÄLSKAR alergimaten, skulle hon bli en riktig boll ganska fort om hon var tvungen att äta den ;) Det är väldigt svårt att bara ge henne 350g om dagen eftersom hon ser så sorgsen ut när hon inte får mer.. Hur som helst, husdammskvalster och förrådsdamskvalster är hon alergisk mot.. så om fyra veckor ska veterinärerna ha framställt ett vaccin som ska öka hennes motståndskraft, så hon slipper antibiotika hela livet. Tydligen ska jag ge henne sprutorna.. gissar att hon ska ha en i veckan eller så, men jag vet inte säkert..

Annars då.. köpte ljusslingor och papper till Wilmas mysbelysning igår. 29,90:- minus 30% så det kändes helt okej, trots tärd ekonomi *s*. Sååå bra idé tycker jag. Min smarta syster som gav tipset :)

Man tar julgransbelysningsslingor, med små lampor så klart.. så klipper man ut pappersblommor i något hårt papper i fin färg.. så sätter man fast en sån runt varje lamphållare.. voila en blomranka som lyser ;) Kommer passa perfa med blomlampan och alla fjärilar och de söta fluffgardinerna.. så ska jag måla lite blommor på byrån tror jag.. *mys mys*

Idag är Jockes sista dag på gamla jobbet.. på måndag blir det nytt :)

Själv börjar jag bli nöjd med min feta mage.. som är fet men inte fet.. är ni med? haha. 9 veckor kvar med magskolan, sen tror jag faktiskt att jag kommer ha snyggaste mage jag någonsin haft.. tycker nästan att den är det redan.. snyggaste jag haft alltså.. förvisso samma mage som det alltid har varit.. men nu syns det ICKE att det har bott ett gulligt barn i den :)

Just nu tvättar jag.. samma maskin för femtioelfte gången.. *harkel*. Ska hänga upp tvätten när den är klar och stoppa i en ny.. som jag bara ska köra EN gång och sedan hänga upp direkt ;)

På högstadiet hade jag en lärare som hette Christer Johansson.. i åttan sa han till vår syo, när jag gick bredvid "den här tjejen kan gå hur långt som helst.. skulle inte förvåna mig om vi har henne i Brüssel om ett par år".. Kom att tänka på det i morse.. undrar vad han skulle säga om han visste att jag är mer eller mindre arbetslös, bosatt i Katrineholm, inte färdigutbildad och dessutom mammaledig *suck*. Vid 28 års ålder!!

Ja ja, livet är inte slut än..

på återhörande
-m-

Inga kommentarer: