besök

lördag 9 februari 2008

okänd avsändare sökes..

Nu är det så, att jag inte är särskilt snabb på att läsa kommentarer som ligger långt tillbaka bland blogginläggen. Därför upptäckte jag just några anonyma kommentarer i november/december 2006. "Gammal i gemet" eller något sånt, som signatur. Dom lämnades dock senare bör tilläggas.

Undrar givetvis vem du är..

Nu anser jag ofta mig själv vara en stor människa med mycket ödmjukhet och förlåtelse i kroppen.. vilket förmodligen är hyckleri, med tanke på att jag har tillitsproblem.. uppenbarligen. Är inte överförtjust i anonyma kommentarer just därför.. undrar alltid vem som kommenterat, med någon slags illamående äckelkänsla och undermedveten misstanke om att det är någon jag inte är överförtjust i, som läst min blogg och försöker smart-assa mig. Tvivlar på att det är så.. därför ber jag som den hycklande låtsasödmjuka människa jag är; du kan väl berätta vem du är.. så jag slipper gå runt med obekräftade misstankar..

Så.. och rörande kommentarerna så var det absolut inget fel i dom, jag vill bara inte att de ska komma från fel fingrar, då tar jag dom med ilska istället för eftertanke, oavsett hur visa och kloka de än må tänkas vara.

Så nog om det..

En annan fundering jag har.. det sägs ju ofta att yttre förändring börjar på insidan.. kan det inte vara så, med all denna bantningshysteri (inte bara min) som finns runt om i världen/landet, där kvinnor i allmänhet inte är nöjda med sig själva.. kan det inte vara så, att alla dessa kvinnor, mig själv inkluderat, hoppas på en förändring in i, och därför prompt "svälter" sig själva, tränar hysteriskt och opererar om sig.. med ett omedvetet mantra "Inre förändring börjar på utsidan." Är det inte vad det handlar om? Alla tjejer, kvinnor, barn till och med, hoppas på en förändring, en stor förändring. Inte bara en plattare mage eller snyggare armar? I allmänhet alltså.. inte i alla fall, men i många.
Vi kanske allihop är för lata för att ta itu med det egentliga problemet. Så, fixar vi utsidan löser sig insidan per automatik?

Nä jag vet inte var jag fick luft ifrån..
Ha en bra helg alla

-over and out- -världen-

Inga kommentarer: