besök

söndag 17 augusti 2008

Dieter..

..låg och tänkte på det där igår kväll.. med dieter.. alltid, oavsett vilken diet som följs, så hänger man upp sig på allt man INTE får/bör äta.. är man viktväktare hänger man upp sig på grädde glass och godis.. och går man på GI-diet hänger man upp sig på bröd och potatis.. eller nåt sånt. Ni är med på vad jag menar.. man blir fixerad vid det man INTE ska äta.. istället för att glädjas åt vad man faktiskt får/ska äta.

Som viktväktare kan man äta fuktsallad vareviga dag om man vill.. men man hänger upp sig på glassen man inte får ha till för att pointsen inte räcker.. varför är det så? Som viktväktare får man äta hur mycket gott som helst.. men ändå är det skitsvårt att följa det.. varför?

Just nu käkar jag en snabbdiet för att vara fin på onsdag.. jag är inte hungrig.. varför tänker jag bara på godis? *skratt*

Ska ta mig en kopp kaffe efter att jag bytt bajsblöja (luktar inte godis här inte)..

Förresten.. snabbdieten funkar finfint.. har ju bestämt mig.. jag är bra på att bestämma mig haha

-kram världen-

Inga kommentarer: