besök

lördag 9 augusti 2008

Inga läskiga fall..

..och inga getingstick på hela dagen.. skönt det. Lillskrållan är förkyld men det överlevs ju.. tack och lov.

Idag har vi inte gjort något speciellt alls.. på dagen solade jag, men samborambo hade ont i halsen, och lillskrutt är som bekant förkyld.. så det mest spännande var när jag duschade och klippte tånaglarna (på mig själv alltså).

På kvällen kom farfar och farmor hem från Kreta (Wilmas förföräldrar alltså, inte mina) så vi gick dit, drack lite kaffe öl och wiskey (inte mycket men det känns i huvudet nu vill jag lova). Wilma fick ett guldarmband av farfar.. det har blivit lite av en tradition.. det fick hon förra året också, strax innan jul. Och jag och samborambo fick varsitt armband också.. mitt var jättefint med gröna pärlor.. jag tog på mig det direkt.. verkligen wonderfull... jockes armband var i läder och silver (metall alla fall)och väldigt maskulint.. finfint.. dom fick vi av farmor (wilmas farmor, sambos mamma).. URTJUSIGT!! :D

Sen fick Wilma en träningsdräkt med shorts och sportBH typ.. av hennes faster.. det var för tvååringar, så det blir perfa nästa sommar.. urgulliga.. svarta med gråvita blommor på... kommer nog inte kunna hålla mig.. om det blir varmt någon mer dag i år, far shortsen på och jag drar åt runt hennes tiniwini midja.. haha... tur det var snörning.

Jaha.. annars.. inget som sagt.

Igår var vi på stan och provade vigselringarna.. dom satt perfa.. sen lämnade vi in förlovningsringarnaslipning.. snacka om att vi känner oss nakna. Både jag och samborambo brukar gå och snurra på ringarna då och då.. känns så tomt att inte ha någon ring på fingret.. men men.. dom ska ju bli fina ;)

Så var det knallemarknadstan igår.. vi köpte tre påläggskorvar och fyra påsar bröd. Givetvis marknadsnogat också.. vi skulle köpa munkar men det fanns inga... snopet värre. Färska munkar är ju bland det godaste som finns..

Ja ja.. nu blir det kanske lite TV och sen sova.

-kram världen-

Inga kommentarer: