besök

lördag 9 augusti 2008

värsta mardrömmen..

Jag hade verkligen värsta mardrömmen.. först blev Wilma stucken av ett bi i kinden.. och svullnade upp, eller det blev mer som en mycket liten munk med hål i.. på kinden.. en rund ring.. med ett hål.. hur som helst hade systeryster någon salva.. som hon sprutade in i hålet och sen sydde hon ett stygn (bizzart jag vet).. sen efter en stund blev Wilma jätte frusen och fick röda utslag över hela kroppen.. en svullen rand från öra till öra över nacken.. jätte rött.. och prickit. Och hela kroppen var prickig.. bröstkorgen och ryggen.. och hon bara skakade av köld.

Jag ringde 112 så klart.. så fick jag prata med någon doktor.. precis när han skulle förklara vad de röda prickarna var och säga om det var farligt eller inte, så kom jag åt någon knapp på mobilen så samtalet bröts. Då gick jag ut på nåt tak eller någon balkong utan räcke, för att få vara ifred och prata, eftersom mamma sekunden innan föreslagit att vi skulle ta en paus i ringandet och fika istället.. Så kom syster ochDavid och Wilma ut på balkongen! Och Wilma sprang så klart över kanten och trillade ner.. och inte nog med det.. hon landade på mage i en djup vattenpöl..

Sen vaknade jag och var tvungen att gå upp en stund.. bläää
Varför drömma nåt sånt?
Getingsticket kan jag förstå.. för vi pratade om getingstick igår hos Jockes morbror.. men i övrigt.. huu bläää snusk.

-m-

Inga kommentarer: