besök

torsdag 25 oktober 2007

jag ÄR vaken

om någon undrar hi hi

Vi ska ju på baby-massage klockan elva. Wilma har ätit och ligger och förnumsar nöjt i soffan (förnumsar, vad e det för ord??). Hon pratar med elefanterna på tavlan ovanför soffan.. så skrattar hon lite eller något åt det hållet haha.

Hon är sämre än jag på att vända dygnet.. fram till halv-tre i natt var det en liten trots-wilma vi hade att göra med. Hon SKULLE inte sova.. *skrattar* Hur trött som helst var hon, ändå sparkade hon av sig täcket så fort hon höll på att somna, sen skrek hon AAAAH!! och när jag varje gång tittade ner över spjälsängskanten sken hon upp som en liten sol och ville busa och skratta.. fast att ögonen höll på att falla ihop. Tillslut slutade jag titta över kanten och gick in på toaletten i stället. Stod där och fipplade i en kvart eftersom jag äntligen hittat min navel-piercing-stav. Efter många om och män och lite svordomar satt den på plats igen. Hålet hade smalnat av någonstans i mitten så idag är hålet lite ömt haha. Hur som helst, Wilma hade somnat men täcket UNDER fötterna *skratt*. Sen somnade jag och Jocke också tillslut. Till saken hör att jag och Wilma gick och la oss vid tio haha. Sånt är livet med spädbarn *s*

Oki.. idag har vi börjat spara till Wilma.. eller alltså, första pengarna drogs idag. Egentligen ska dom dras av barnbidraget, men det kom ju på utbetalningslapp första gången. Så.. vuxenpoäng va? Spara åt dottern hi hi.

Nu ska jag dricka upp kaffet, byta blöja, klä W, klä mig och vandra iväg till BVC. Sen massage, och så väga och mäta (alltid lika spännande). Orkar inte leta rätt på BVC-boken dock, får fylla i den hemma.

Kram världen

Inga kommentarer: