besök

tisdag 3 mars 2009

den slöa tiden är över..

Ser ut att bli fett med jobb framöver.. halvtid på ordinarie jobbet.. och en hel del i mars och över påsk på nya jobbet.. är ju kanon! :D Ska bara se till att jag är ledig från ordinarie jobbet, så jag kan jobba på det nya över påsken, men det ska nog gå att lösa.

Blir lite trött när jag tänker på det, är så van vid lata veckor haha.. men ju ljusare det blir ute ju mer energi får jag i kroppen, så det ska nog gå bra. Bättre timlön på nya jobbet, men färre tider så klart.. men i slutändan blir resultatet förmodligen toppen.. i lönekuvertet menar jag haha.. så en ljusare framtid väntas.

På lördag kan det bli lite tungt. Mitt första "följa med och lära mig pass" är 7.45 till 12.00 ungefär, sen jobbar jag på donken 18-04.. men som jag och mr man alltid säger "det är inte för alltid".. så jag överlever nog ;)

Ska iväg och jobba snart. Börjar halvtolv idag. Ska lämna Wilma på dagis först så klart.. (positivt med två jobb, är att hon kommer vara mycket mer på dagis nu i mars.. det är ju kanon. Även om hon är lite mammig när jag ska lämna henne nu förtiden, så vill hon knappt gå hem när jag hämtar henne. Hon tycker om att leka med alla barnen och verkar komma bra överens med fröknarna, det är huvudsaken. Att hon trivs och har kul menar jag.)

Så.. snart ska vi skaffa pass också.. så vi har dem när det är dags att resa vecka 27. Den veckan har jag redan fått semester.. ska säga till på nya jobbet också. Sen ska vi till skåne vecka 29.. ska söka ledigt för det med. Så måste vi skaffa hundvakt (kattvakt brukar inte vara några problem). Ska kolla om det finns något hundpensionat i värsta fall. Finns i en stad 7 mil bort vet jag alla fall.. ska kika om det finns någon annan lösning först.

Okej, det var dagens update.. mer kanske kommer. En bild på snygga pottan dyker nog upp framöver också haha. Och snart fyller gubben 30.. ska snart hämta ut hans present *glad*. Jag ser mer fram emot hans födelsedag än vad han gör tror jag.. gillar att ge bort paket.. hoppas att han blir glad bara.

lite mer kaffe, sen ska vi röra på oss jag och damen.

-kram världen-

Inga kommentarer: