besök

onsdag 25 mars 2009

vilken dag..

Vaknade, blev sen, vi var på dagis 07.42, glömde korten hemma, sprang hem, sprang till Coop, plockade godis typ forever.. lunchade på Donken, då hade förskolan ringt dit.. Wilmis var sjuk.. springa hem eftersom Jocke hämtade lillgull..

Vi sov 1,5 timme typ.. sen fick Jocke vara hemma med aggroWilma som bara busade och bråkade och låg på golvet och sparkade när hon inte fick som hon ville (dvs godis, telefonen, fjärrkontrollen och sitta och klicka på mammas tangentbord när mamma inte var där).. så..

Iväg till mötet.. prata prata prata.. nå viss oinspirerande självinsikt.. springa till posten, hämta nya telefonen som kommit.. tunneln hem (trodde jag, det var utförsäljning på en klädbutik så jag gick in och köpte något till hela familjen, träningsoverall till Wilma, boxers, t-shirts och strumpor till gubben.. själv fick jag minst 15 par strumpor UNDERBART! mjukbrallor och två t-shirts), hem.. aggroWilma i full ilskegång..

Ge henne kvällsmat.. ringa Jenny eftersom jag glömt att vi skulle storhandla idag (förlåt!).. göra välling.. flytta telefonkontakter.. kolla schema..

Nämnde jag att jag har feber? Haft hela dagen förmodligen, trodde bara att jag frös för att det är så förbannat kallt ute.. men neeeej då.. kinderna blossar och jag fryser som fan just nu.. och här inne har vi säkert 25 grader så.. febern är ett faktum (borde ha fattat när jag inte orkade käka upp hela lunchen.. jag som alltid vräker i mig.. vissa sanningar vill man ignorera uppenbarligen..)

Vab i morgon.. så klart..
Ska dricka upp kaffet, Wilma har äntligen slutat skrika.. jag ska sova en stund själv också.. :) och.. tja i morgon är en ny dag.

-kram världen-

Inga kommentarer: