besök

tisdag 31 mars 2009

min dotter underbarnet

Hon är så söt som socker..

Häromdagen när jag var ledsen så kröp hon upp i mitt knä och klappade och kramade mig, och sa förståndigt "mamma lessen"..

Idag är jag förkyld och snyter mig ofta.. men det har fastnat det där.. så hon kommer fram till mig och tittar noga i mitt ansikte och säger fundersamt "mamma lessen?" -Nej, mamma är glad, svarar jag.. då fnissar hon och säger "lessen!" -glad! säger jag, mamma är glad! och skrattar.. -lessen, säger hon med bus i blicken, och springer iväg och hittar på nåt fuffens.

Hon säger två- och treords-meningar nu.. hon är snabb.. kan hoppa jämfota och klättra..

-febej! säger hon och sätter sin hand i armhålan.. (farmor har en armhåletermometer).. Wilma och Jocke har feber..

Vi är egentligen sjuka allihop, men jag har bestämt mig för att jobba ändå.. jag har ju inte feber, och det är så skönt väder ute.

Hm.. :)

Idag är en bra dag.



-kram världen-

1 kommentar:

syster Yster sa...

Skönt när det vänder, åt rätt håll!