besök

onsdag 9 april 2008

CSN

Fick ett återbetalningskrav igår.. eller egentligen två.. hade tydligen tjänat 119000 2006, men man fick bara tjäna 100000 eller nåt sånt, så nu vill dom ha tillbaka dryga 10000.. eftersom jag gick på studiemedel då.. vilket givetvis är okej.. En liten hake bara.. dom vill ha tillbaka pengarna senast 30/4.. så då tänker jag så här.. om jag tjänar 119000 på ett år.. hur tror dom då att jag ska kunna betala 10 000 en och samma månad, plus ordinarie räkningar? hm.. den ekvationen får inte jag att gå ihop i alla fall..

Iofs så kanske dom tror att jag har ett högavlönat jobb nu, efter så mycket studielån.. så att jag får ut 30 papp efter skatt varje månad.. så kan det ju vara.. synd för mig att dom i sådana fall tror fel.

Mailade dom hur som helst, och bad om en avbetalningsplan.. får väl se vad dom svarar på det.. NEJ NEJ NEJ!!! kanske.. då ligger jag löst till.. någon som vill köpa lite begagnade böcker.. eller slitna jeans.. eller några välanvända blöjor? Endast 10000 riksdaler.. Eller min själ kanske? Fast den vill jag nog ha lite mer för.. även om den är svart och välanvänd..

Okej.. annars då.. inget särskilt. Toblerone och kaffe just nu.. Den vilda babyn sover.. Om jag blir rik någongång (vilket jag tvivlar på) och Wilma vill plugga.. då ska jag betala hennes studietid så hon slipper lån hehe.

-kram världen-

Inga kommentarer: