besök

onsdag 16 april 2008

Idag...

...vaknade jag klockan 10.01 av att mitt lilla barn tittade på mig genom spjälorna i sin säng, och skrattade..

- hej, sa jag
- hej hej, sa hon, sen log hon med hela ansiktet

Vilken drömstart på dagen :)

Nu rymmer hon ut i det nyskurade vardagsrummet.. kastar sig fram på ben och armar, nästan galloperar över rumsgolvet.. hon har förmodligen fått syn på katten Nizze, eller hunden Meja. Själv sitter jag här i godanro och tänker "dom blir stora så fort". (neeeej det gör jag inte, jag springer efter och ser vad som händer givetvis.. hon ser så rolig ut, och när hon hör att jag kommer så kastar hon sig fram ännu snabbare och fnittrar och piper)..

Senaste gången rymde hon bara ut i lilla hallen (utanför datarummet) så jag behövde inte springa efter.. och precis nu kom hon in igen och satte sig på täcket som ligger här på golvet. Sen rapade hon nöjt eftersom magen är full med gröt.. Hon är dock inte stilla långa stunder.. nu har hon krypit ut i vardagsrummet igen och piper och skriker som en liten fågelunge..
Dags att gå och se efter vad hon har för bus på gång.

-kram världen-

Inga kommentarer: