besök

onsdag 16 april 2008

muta

Vill jag mot förmodan att mitt lilla knytte ska vara stilla på en och samma plats, trots att hon är vaken och pigg och busig.. då är majsbågarna knepet. Majsbågarna är snackstillverkarens gåva till hemmagående mammor som är i behov av en lugn stund med kaffekopp och bloggskrivande.

Jag tar således fyra-fem majskrokar/majsbågar vad vi nu ska kalla dom, ger dom till Wilma.. och voila.. jag kan dricka mitt kaffe utan att jaga vild och galen bebis genom lägenheten. OCH ett plus är, att vilda babyn är lugn och nöjd och sysselsatt :P Dessutom blir hon inte mättare än innan, eftersom de mest består av luft.. Att jag sedan trampar runt i majskladd, det är en helt annan sak.. och det är det värt *s*

Tack tillverkaren av majsbågar, tack tack :)

-m-

3 kommentarer:

Anonym sa...

är det majskrokar eller majsbågar du ger barnet? jag själv ger mina barn endast Majskrokar (www.majskrokar.se) därför att de består inte av genmodifierad majs! Det står inte på majsbågspåsen om de gör det eller inte och jag vågar inte chansa.
Se artikel http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1070839.svd
/loppan

fetsnygg sa...

oj ingen aning.. köper dom på konsum

fetsnygg sa...

ah kollade sidan.. så där ser påsen ut :D vilken tur