besök

tisdag 22 april 2008

Skojar du?

Klickade just runt lite på aftonbladet.. blev irriterad och full i skratt sammtidigt.. Rubriken löd; "Forskare: Kvinnor, det gör ont att föda!"

Hellooooo tänkte jag.. är det manliga forskare eller? Som just ställt sig upp och kissat.. låter som det "kolla! kolla på miiiiig! jag kan stå upp och kissa ooohooooo!".. som om det finns något som helst nyhetsvärde i det..

Tror allvarligt talat att KVINNOR vet att det gör ont att föda barn! Såååå larvigt att jag smäller av..

Nu ska jag läsa artikeln så får vi se vad det står där..
----------------------------------------------------------
Åh stööön! Tycker den var sämre än jag trodde.. citat ur texten:
"– Vi glömmer ibland att även om det är naturligt att föda barn, så var det förr vanligt att kvinnor dog som resultat. Så vi ska vara tacksamma för den moderna meidcinen, säger Anna Davidson"

JA DET BERODDE SÄKERT PÅ SMÄRTAN!!!! inte.. Var i artikelsammanhanget passar den meningen in? Artikeln handlar om att det gör ont att föda barn och att forskarna "upptäckt" att kvinnor tycker att det gör ondare än vad de förväntat sig innan.. (förmodar att de syftar på förstföderskor, men det framkommer inte vad jag kan se) Den handlar INTE om den moderna medicinens beredskap om något skulle gå fel vid en förlossning.. Det tror jag att de flesta är tacksamma för utan att någon påpekar att vi borde vara det... *suck*

Idioter ;) (ytterligare några jag anser vara idioter haha.. okej kanske inte, men artikeln var KASS!)

-kram världen-

p.s. Vill ni läsa artikeln så är rubriken "Skojar du?" länkad dit. D.s.

Inga kommentarer: