besök

fredag 11 april 2008

Sluta röka...

Nu har jag samlat pris.. och bestämt mig.. På fredag, innan jag tar tåget till Stockholm ska jag ta min sista cigarret (kan inte ens stava ordet.. undra hur det stavas haha)

Prislistan är som sådan:

om jag slutar på fredag får jag gå på lilla krog och äta mat i slutet av månaden (jocke)
I slutet av maj, om jag varit helt rökfri får jag köpa vad jag vill för 500 kronor (mamma)
Efter två rökfria månader så bestämmer svärmor ett pris (haha vilket roligt ord det är.. svärmor)
Svärfar ska göra vågen varje gång han träffar mig om jag är rökfri *garv*
Av syster får jag vecka 30, i Dalarna, bestämma vad vi ska göra en dag, för max 1000:-
När jag har varit rökfri 6 månader, dvs 19-20 oktober, får jag en shoppingdag av syster i Stockholm med lunch och grejer.. och en handpenning som hon inte har bestämt än...

Nu MÅSTE jag sluta röka.. vilka bra pris va?? Väldigt motiverande alla fall.. åååh tack alla med alla bra pris!! Jag är så dålig på att bara sluta så det här blir värsta peppingen!

Om du vill ge mig ett rökfri pris, skriv en kommentar ;) haha

-kram världen-

3 kommentarer:

Mary sa...

du får värsta fetingkramen av mig om du håller dig rökfri i en vecka! ;o) (men det får du nog i vilket fall...)

fetsnygg sa...

oooh! det ska jag!! :D *pussar på*

Anonym sa...

Du kan ge dig själv lite delmål. Efter första månaden har du sparat ca 1000 kronor som du kan göra något kul för istället. Efter två månader har du en tusenlapp till. I början kan du spendera för att ge dig själv beröm. Men sen kan du gå över till att spara den summan varje månad. Det tar inte lång tid att få ihop 10.000 kr.... det kan man få mycket roligt för!