besök

fredag 25 april 2008

Snorblogg

Igår vägrade Wilma sova.. hela dagen.. frammåt kvällen förstod vi varför.. snoret bara rann och rann och rann... när hon låg ner, trodde hon förmodligen att någon höll för hennes näsa.. och vem kan sova om någon ligger och kniper en om näsan?

Tillslut, frammåt 23.00 somnade hon. Då hade hon inte sovit sen 08.30. Hon somnade förmodligen av utmattning.. av att inte ha sovit, och att ha skrikit halva sin vakna tid.. (eftersom hon var trött från fyra och frammåt försökte vi lägga henne i sin säng med jämna mellanrum, hon somnar inte om hon sitter i knät).

Jocke försov sig i morse också.. men jag är ingen ilskbytta idag.. jag puttade på honom 06.15 han börjar 06.30...

Ur Wilmas näsa rinner det.. fast nu är det inte genomskinligt.. blir väl inte så när man har sovit och inget har runnit ut. Hon fick näsblod igår också.. för att hennes dumma mamma torkade henne om näsan stup i kvarten.. stackars Wilma :( Inte mycket näsblod förståss.. är väl irriterade slemhinnor i snoken kan jag tro. Hon är vild och busig ändå..

Jag fick besök också.. som ska stanna tills på söndag. Bibliotekarietanten Maria (hennes ord, inte mina).

-kram världen-

Inga kommentarer: