besök

fredag 18 april 2008

Idag

..är dagen D..

Jag är så väl förberedd som man kan vara tror jag..

Kom på, att om jag röker från idag, tills jag fyller 68, under förutsättning att jag lever så länge, så röker jag upp, i runda slängar 560 000:- det är inte värt det. Över en halv miljon.. 700000:- om jag lever tills jag blir 78.. om jag fortsätter röka i den här takten, och priserna inte stiger..
Så.. förgifta mig själv för 700000 känns inte särskilt roligt. Men om man bortser från kostnaderna då.. att varje dag, i 40-50 år till, röka ett paket cigg om dagen.. inte kunna gå någonstans någon gång utan cigg med mig, för att det skapar ångest och panik att vara cigglös.. det är INTE värt det.. Att aldrig någonsin kunna njuta av en stund helt och hållet.. utan alltid vara styrd av cigg.. För det är man. En rökare utan cigg är nära ett nervsammanbrott när han börjar fundera på just cigglösheten... jag vet, jag har försökt sluta.. Det är INTE värt det..
Visst kan jag leva med att röka 20 cigg om dagen resten av livet.. men hur KUL är det? INTE ALLS!!

p.s. jag lever just nu med tron om att det är skillnad på att "försöka sluta" och att faktiskt sluta.. om ni tyckte inlägget var skruvat *s* . D.s.
-m-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar massor med lyckönskningar till dig. Det här klarar du nu!!!

fetsnygg sa...

TACK! :D

Anonym sa...

det är skillnad på att försöka sluta och att vilja sluta... det krävs att man vill för att kunna... om man vill, och ger sig fan på det, så behöver det inte vara så svårt... fast jag kan bara relatera till mig själv och när jag slutade att snusa... men det var när jag faktiskt kände en vilja att sluta som det var nästan hur enkelt som helst... fyra och ett halvt år sedan nu, har inte tagit en endaste liten snus sedan den dagen... kan känna en viss saknad ibland men vet att jag vill fan inte tillbaka till snusandet... om du nu verkligen vill sluta malin så kommer du fixa det.. du har redan bevisat att du kan sluta om du vill... du har den styrkan i dig nu