besök

söndag 13 april 2008

dödsstraff

Förstår inte folk som är för dödsstraff.. vart tog människors koncekvenstänkande vägen?

Visst, Haga-mannen gjorde massa ont mot många kvinnor.. men hans barn då, ska dom straffas för det, ska man ta livet av honom för att han är "ond"?? Han må vara sjuk i huvudet, med störd sexualdrift.. men barnen då? tänk på barnen!! Hur många våldsförövare finns det som är helt utan familj och vänner som älskar dom? Hur många våldtäcktsmän, mördare och pedofiler är som skuggor i samhället utan någon som skulle lida helvetets alla kval om de personerna blev avrättade rent lagligt.. och ännu hemskare tanke.. tänk på dem som faktiskt blir oskyldigt dömda.. och avrättade men är utan skuld!

Nu är klockan bra mycket.. dags att sova.. det där lunarstorm är allt en källa till väckt tankeverksamhet.. hos mig alltså.. sen att det beror på att många kläcker ur sig tanklösheter, det är en annan sak...

Sen är det klart, att människor får tycka vad dom vill.
Om någon har bra argument FÖR dödsstraff, så skriv en kommentar vet ja..

Nu ska den här mamman gå och slafa

-kram du vackra värld, som dessvärre är fylld av otäckheter-

8 kommentarer:

Anonym sa...

Om man bara för sin egen njutnings skull tar livet av ett litet barn så är man faktiskt inte värd att leva. Och folk kanske visst bryr sig om Engla och hennes öde men det är ju svårt att visa det då kan det väl vara ett bra sätt att skriva det någonstans.

fetsnygg sa...

jaa men det är lite det jag menar.. alltså jag tror VISST att människor bryr sig.. men varför måste någonting hända för att folk ska tycka till och bry sig? Det är fruktansvärt.. jag tror att alla med barn tänker till en extra gång, och de med syskon eller vänner med barn eller så.. men faktum kvarstår ju, att det händer varje dag.. men ingen skriver något resterande dagar på året.. bara för att det inte är någon som petar dom i magen och gör dom uppmärksamma på att det händer.. det är DET som stör mig.. inte att dom reagerar nu.. utan att alla inte alltid reagerar..

fetsnygg sa...

Dessutom håller jag inte med.. det är SJUKT att för sin njutnings skull ta livet av ett litet barn.. men man kan inte ta livet av folk för det.. vad vore det för rättssamhälle? Det är ju inte alla saker människan gör.. hela dagarna i ända.. vem vet, samma människa kanske faktiskt har egna barn.. är det försvarbart att säga till dom att han dödade ett annat litet barn, så nu ska er pappa dö också.. Eller så räddar samma sjuka man en gammal kvinna från att bli påkörd.. allt en människa gör genomsyras inte av ondska, även om handlingen i sig aldrig skulle få ha ägt rum.. Jag kommer aldrig tycka att det är okej med dödsstraff.. Sen om någon gjorde något mot mitt barn, skulle jag med all säkerhet se svart,.. det är mänskligt.. men för den sakens skull inte rätt

fetsnygg sa...

När gör en oförsvarbar handling, det rätt att utföra ytterligare en.. och vem ska vara bödeln? Tack och lov, tycker Sveriges lag också att det är orätt.. Och vem bestämmer vem som har rätt att leva och vem som inte har det.. Engla fick inte leva, och det är ÅT HELVETE fel.. det är det.. finns inget att säga för att försvara det.. tycker bara, att börjar man ta livet av folk för att dom gör oförsvarbara handlingar.. så vem får leva i slutändan då.. var tar det slut.. om man börjar ta livet av folk.. :/

Anonym sa...

Rätt och fel....Ja är det en sjuk människa som gör en orätt handling ska den naturligtvis få vård inte dödsstraff men...tyvärr tyvärr är det faktiskt så att det finns " friska " människor som gör såna saker..då menar jag friska alltså inte med en sjukdom. Dom borde enligt mig få dödsstraff men det är enligt mig. Alla tycker vi olika så är det ju. Ett intressant samtals ämne om inte annat

fetsnygg sa...

Ja intressant är det.. och hemskt.. för jävla illa att det finns handlingar många anser att man borde dö för.. alltså illa att handlingarna finns.. usch!! nä fy.. :( Å dom stackars barnen i Arboga.. usch usch.. rent allmänt när något drabbar oskyldiga barn, är det verkligen så man mår illa.. särskilt när man börjar fundera över hur de anhöriga känner och hur man själv skulle känna.. vidrigt :(

fetsnygg sa...

så menar jag att handlingen är sjuk.. inte att människan är det ;) finns ju inga ursäkter tycker jag.. oavsett om människan är sjuk eller frisk.. det är ju alltid oförsvarbart :(

Anonym sa...

Så sant..det finns inga ursäkter sjuk eller frisk fast och andra sidan kan man kalla någon frisk som gör något fruktansvärt även om den inte har en sjukdom. Orättvist och hemskt det är vad det är. Men mycket beror ju på vårat rättsväsende...hade dom tagit detta på allvar tidigare hade ex vis Engla levt idag. Ja fy säger jag bara.