besök

torsdag 24 april 2008

ILSKBYTTA

Idag är jag en ilskbytta.. fattar varför det heter så.. det är för att man puttrar först, sen kokar man över.

Vaknade av lilltjejen som fått en så besvärlig hosta.. jävla förkylningar som aldrig går över.. Hes har hon blivit också. Strax efter, ringde sambons väckarklocka.. som han INTE stängde av. Således somnade inte min lilla kaffekopp om, utan började skrika.. gjorde välling, som hon vägrade äta. Bytte blöja, vilket inte var poppis.. väckte sambon som sprang runt som en yr höna och letade efter tröjan och termosen (som han glömt i bilen).. Sen sprang den galna hunden runt och flåsade i köket, och var allmänt ivägen för att hon var så kissnödig. Fick kaffekoppen att smaka på sin välling efter storslagen protest.. sen kom hon tydligen på att hon var hungrig (vilket hon borde vara eftersom hon sovit hela natten).. Hunden flåsande i nacken.. sambon som vimsade runt i köket och fyllde på kaffe i termosen och sen rusade mot ytterdörren.. "Har du varit ute med hunden?!" ropade jag, som tröttnat på flåsandet..
- Nej jag hinner inte!
- Då får du väl börja gå upp i tid! röt jag
- Jag var uppe i tid, svarade han..
- Nej för då hade du hunnit!!!
Antar att han redan var försvunnen när jag sa det..
Ner med envisa koppen i sängen.. in med nappen, på med täcket.. Av med täcket tyckte koppen, stå upp i sängen.. skrika lite för den goda sakens skull..
Ner med koppen, på med täcket, in med nappen.. hunden i knävecken FLÅS FLÅS FLÅS...
Ut i vardagsrummet, på med kopplet, ut på gräset.. tokryck från hunden (nån fågel på gräsmattan) AAAAAAAAH!
Kiss på gräset, in med hunden, in i sovrummet, ner med koppen, in med nappen, på med täcket.. puss puss puss.
Ilsket SMS till sambon... typ "Du får börja gå upp i tid, hinner du inte ut med hunden, har du inte gått upp i tid! det är din unge och hund också!"
På med datorn, hämta kaffekannan, hälla upp ett glas och ta en klunk.. pust. Innehållet i ilskbyttan kokade över och gav plats åt en god förstakopp. Fick inget svar på sms:et.. så dagens visdomsord blir "skicka inte textmeddelanden i vredesmod".

-m-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ocå bra på att skicka sms i vredesmod... Kanske ett släktdrag ;o) Blir helt vansinnig för något som sen kan va glömt på en kvart!! Kramar till er!!!

Anonym sa...

WOW! Jag fick stressmage bara av att läsa om din morgon. Jag hoppas att tempot lugnade ner sig efter kaffet. Kram

fetsnygg sa...

haha ja, det var glömt på en kvart.. eller efter den där kaffekoppen alla fall *S* :)