besök

måndag 28 april 2008

Verkligheten tränger på...

..som rubriken lyder.. Jag har inte tänkt som vanligt.. ansökte om fortsatt föräldrapenning alldeles nyss.. upptäckte att jag bara har 68 dagar kvar på full nivå..vilket innebär att jag efter det bara har 90 dagar kvar, på lägsta nivå efter det.. aj aj aj.. vad innebär det för ekonomin kan man undra.. JO! Att jag måste ha ett helg- alternativt kvällsjobb snart. *suck* Så går det när man lever i en bubbla..

Vad göra åt saken tänker ni, vad göra åt saken tänker jag.. hitta ett jobb.. finns ju inga andra alternativ *suck*. Från 498:- per dag till 90:- per dag.. det går ju inte. Fan..

Ja ja.. jag har ungefär 30 dagar på mig eller så (jobbar man bara helg/kväll) tar det ju en månad extra innan man får lön.. i juni måste jag således jobba. Jaha ja.. jobba med vad är nästa fråga. Var när hur.. varför har jag redan svarat på..

Operation tjäna pengar inleds snarast.

På återhörande
-m-

1 kommentar:

Anonym sa...

180/dag får du på lägsta nivå kompis! ;) Jag har 243, så för mig blir det ingen större skillnad precis. OM du vill kan väl din sambo överlåta dagar åt dig? det är min tvungen att göra, annars går det inte, eftersom att ja ginte har nåt jobb precis. Tack för kommentarerna förresten! Ska försöka tänka på det du sa och försöka GÖRA nåt, det är säkert det det handlar om, men jag KÄNNER ingen här. Men det kommer kanske det med.. Sen har jag svårt för att ta upp kontakten med folk, dom får gärna ta med mig, men jag vågar inte ta första steget typ. Att läsa en måbrabok kanske vore nåt. Kanske ska läsa nån rolig av marian keyes, hon är bra. Kram