besök

onsdag 16 april 2008

Mina kommentarer..

där man kommenterar.. är fullt av mitt eget skriveri.. men så kan det gå. Självklart ska ni skriva om ni stör er på något i min blogg.. så ska jag försöka förklara mitt förhållningssätt..

Jag TYCKER att alla människor har lika värde.. MEN jag tycker att vissa människor är dummare än andra. Och det framför allt när de klankar på människors sexuella läggning, ursprung, hudfärg eller kön. Och faktiskt ger fan i människan bakom läggningen, hudfärgen, ursprunget och könet.

När jag skriver att människor är idioter, menar jag inte att de är idioter till sin person, utan att deras åsikter och sätt att uttrycka dem, är IDIOTISKA.

Idiot betyder "icke kännare", "okunnig".. och det tycker jag att endel människor är. Sen att jag uttrycker mig ilsket och fördömande.. tja, det är nog så att jag har hett temperament och reagerar starkt när jag tycker att något känns orätt. Sen får ni gärna tycka att jag beter mig orätt.. men då får ni väl läsa min blogg, störa er på den och kommentera, så får vi ha små diskusionsforum på kommentarsidan ;)

-m-

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du får skriva vad du vill i din blogg och du som alla andra har rätt att tycka vad du vill. Jag platsar in i din åsikt om vem som är en idiot ex vis så är jag föredetta rökare , att röka är dumt på många sätt men en idiot tycker jag nog inte att jag var. Jag är också religiös och jag är fördomsfull till viss del. Gud säger att alla har lika värde och trots att jag är religiös så kan jag inte helt leva där efter. Jag vet inte om jag direkt tycker att någon är mindre värd men jag tycker att ex vis en serie mördare har inte samma värde i mina ögon som tex ja någon av mina vänner. Sedan tycker jag INTE illa om homosexuella absolut inte jag har vänner och släkt som är det men jag tycker att homosexualitet är onaturligt och därmed fel , gud har inte skapat oss så hade det varit meningen så så hade två av samma kön kunnat fortplanta sig. Inte illa nog jag har fler omoraliska åsikter som gör mig till en idiot...jag tycker inte illa om just utländska människor nej absolut inte jag har vänner som är det men jag kan inte förneka att det är väldigt ofta det är en utländsk som begått brott osv vilket i sig gör att jag tycker att många utländska är mindre värda än ex vis någon av mina vänner. Så jag hör till dom där idioterna men jag står för det och påstår inte att jag inte är fördomsfull osv.

fetsnygg sa...

Jag tycker att rökare är idioter.. inte för att de röker utan att veta om riskerna, utan för att de faktiskt vet om riskerna, men röker ändå. Jag är rökare.. och jag är ABSOLUT en idiot som röker trots att jag vet att det är farligt.. och en värdegrund har ju alla att stå på.. man räddar förmodligen sitt eget barn innan man räddar någon annans.. Men det är ju för att mitt barn har mer värde för mig rent känslomässigt.. så som dina vänner har mer värde för dig känslomässigt, än vad människor du inte känner har.. Det i sig, gör ju inte att människorna som människor har större värde.. rent objektivt alltså..
Nu tror ju jag att Gud har skapat även homosexuella *skrattar lite* så.. eftersom han skapat allt och alla, tycker jag inte, att ickehomosexuella ska säga att det är onaturligt.. (nu blir det en religiös diskusion utifrån Gud och skapelsen, det var inte riktit min mening).. det måste ju vara naturligt, eftersom det existerar anser jag. Alla kan inte fortplanta sig, inte män som har sex med män, men inte heller alla kvinnor och män.. men det gör väl knappast deras kärlek mindre värd, och felaktig? Om jag är steril kan jag inte få barn.. men vad har det med mina känslor att göra? Uppenbarligen är det inte meningen att alla ska kunna få barn på naturlig väg.. Vem säger vad som är meningen menar jag.. Kanske Guds mening var att vi ska älska och acceptera varandra, oavsett om vi kan få barn eller inte. Det finns ju faktiskt tillräckligt många som kan få barn redan.. det finns ju också provrörsbarn.. och insimination.. är det fel? Sen förstår jag inte riktigt var barn kommer in i bilden kärlek mellan människor. Homosexuella kan inte få barn tillsammans.. men blir deras kärlek onaturlig för det? jag förstår inte resonemanget.. En kvinna och en man kan välja att inte skaffa barn.. men bara för att dom KAN om dom vill, så är deras kärlek mera rätt? Fast att dom exempelvis använder p-piller så hela "fortplantningsidén" görs om intet..

Alla människor är nog fördomsfulla.. Och den som påstår något annat är nog en idiot ;) Eller ljuger för sig själv.. Lite trist är det dock, att så många låter så stor del av livet styras av sina fördomar.. och aldrig någonsin är berädda att omvärdera (finns ju många som tycker saker, bara för att de alltid har tyckt så)..

fetsnygg sa...

"det måste ju vara naturligt, eftersom det existerar anser jag" Den här meningen gör visst allt i världen naturligt.. och tja, det är det väl.. men naturligt och rätt är ju inte samma sak.. som pedofili.. naturligt eftersom det existerar, men inte rätt, eftersom det skadar andra.. Hm.. homosexualitet är ju inte skadligt.. inte heterosexualitet heller..

Egentligen tycker jag nog inte om sådana här diskusioner.. dom leder sällan någon vart.. men det är ju då och då tillfredsställande att klargöra sin ståndpunkt, vad den vara månde.. På så vis, får man själv reda på vad man tycker.. för det kanske man inte reflekterat så noga över tidigare..

Anonym sa...

Intressant.Ja gud har ju naturligtvis även skapat homosexuella.Och ja lite rätt har du ju i att alla kan inte skaffa barn ändå osv. Jo men om tar ett annat exempel som gör det onaturligt då.Själva sex delen. En kvinna har ett hål en man en snopp det passar ihop..två män det passar inte ihop..två kvinnor passar heller inte ihop. Ja två män kan ju använda ett annat hål men det om nåt är onaturligt för det är inte till för det..två kvinnor kan ju använda redskap visst men då vill dom ju fortfarande ha en snopp. Så nej fysiskt är det inte naturligt känslomässigt är det visst det. Nu handlar ju kärlek inte bara om sex ...men sex är en del av kärleken så fysiskt fel men psykiskt helt möjligt. Ja jag håller med alla är nog fördomsfulla men alla står inte för det. Just barn va inte poängen med fortplantning jag menade mera hur det funkar.

fetsnygg sa...

mjo.. fast.. om man nu ska haka upp sig på sexet.. så visst kvinnan har ett hål, och mannen en snopp (prisad vare snoppen haha).. men sex är ju så mycket mer.. hur många kvinnor och män kör bara penetration liksom.. oralsex är ju också sex.. och det spelar ju ingen roll om man har ett hål och en snopp då.. det blir ju samma sak för alla.. och många heterosexuella har ju också analsex (uthål eller ej).. och då är ju den delen av "heterosexet" också onaturlig ;) själva hålet och snoppen i sig, är ju just för fortplantningen egentligen.. för att det ska fungera.. men de flesta människor har ju sex för att det är skönt de flesta gångerna.. inte för att skaffa barn :)

Anonym sa...

Ja precis så är det men jag råkar faktiskt vara en sån idiot att jag tycker att analsex är onaturligt usch. Ja du intressanta diskussioner blir det. Kanske är det bäst att bara säga som så att du är en otroligt intressant människa med roliga åsikter som är dina och jag är en helt annan människa med en massa knäppa åsikter som är mina. Fortsätt blogga och skriv dina åsikter det är kul att läsa.

fetsnygg sa...

ja nä jag håller med.. jag uppskattar inte analsex.. men vissa gör ju det.. kanske mycket tack vare porrindustrin.. men det är en annan diskusion.. vissa gillar ju att slå varandra och bränna varandra med stearin också.. och det får dom väl göra om dom gillar det.. så länge det inte går ut över någon som inte gillar det vill säga *s*

fetsnygg sa...

Alla åsikter gör en inte till idiot ;) haha