besök

måndag 26 maj 2008

AAAARGHHHHH!!!!

Nu får det FÖR I HELVETE vara NOG!

Ursäkta mitt bryska utbrott, men allvarligt talat.. modebloggar i all ära... alla börjar de med "idag har jag på mig.." sen en bild på vad bloggaren har på sig, varifrån plagget kommer, och gärna ett pris.. det är helt okej, jag är inte särskilt modeintresserad, men lite inspiration skadar inte.. Idag råkade jag klicka in mig, via en länk, på ytterligare en modeblogg.. eller vad det nu ska kallas..

En tolvåring, en TOLVÅRING, i baddräkt, i kortkort kjol, i "svart fodral", i paljettklänning, i smink knappt värdigt en KOSSA!!! Var i HELVETE är föräldrarna när en TOLVÅRING lägger ut sig själv i sin "modeblogg" iklädd (ursäkta min ytlighet) *billiga* kläder, höga klackar, knallrosa läppstift i allt förstor mängd och tusen kilo rouge.. urringade linnen (ner till knäna typ) som visar upp det ingenting man faktiskt har som mager 12-åring (sätt på dig en vanlig T-shirt snorunge!!!) Och på varje bild, en pose, i ett tappert men ack så jävla tragiskt försök att vara sexig.. fattar ni.. SEXIG!! herre gud unge, du har inte ens ett -ton på slutet av din ålder..

Det är så man skäms för dagens föräldrar och deras brist på engagemang i sina ungdomar.. eller skäms ännu mer om det nu är så att mamman och pappan faktiskt är fullt medvetna om vad ungen gör..

*gråter en skvätt*

När jag var tolv.. var jag kär i en 13-årig kille som hette Lennart. Han skolkade, rökte och mekade med mopeder. Jag vågade aldrig säga "hej" och rodnade så fort han kom inom en 20 meters radie på skolgården. Jag och mina klasskompisar hoppade hopprep, twist och gick varv på varv runt fotbollsplanen..

-m-

Inga kommentarer: