besök

torsdag 8 maj 2008

Sjusovare

Jag och Wilma har blivit sjusovare igen.. vaknar efter nio varje dag. Nu sitter jag och vaknar till liv och Wilma försöker ta sig in under databordet.. snart dags för frulle.

Spelar ingen roll hur länge jag sover.. vaknar med spänd nacke och carl von liné framför ögonen (istället för dollartecken).. Tänk att pengar kan vara en sån källa till stress.. Nu vet jag inte hur det är när man har enormt mycket pengar, för det har jag aldrig haft, men jag kan tänka mig att mångmiljonvinnare också känner sig stressade. I mitt fall är det osäkerheten och bristen på pengar som gör mig stel i axlarna och vållar huvudbry. Måtte det lösa sig det där med föräldrapenningen.. annars vete fan vad vi ska göra..

För att byta ämne.. idag ska vi skifta TV-bänk och ställa ut den vi har nu i hallen där den platsar.. (skohylla från början, inte TV-bänk hehe).. i morgon ska vi flytta garderoberna från Wilmas rum och in i vårt sovrum.. sen börjar det bli dags att fixa ordning Wilmas rum på allvar.. ska bli roligt.

Usch, jag känner mig inte särskilt sprudlande idag.. snarare spänd som tidigare nämnt.. jag måste hitta ett jobb.. om överklagan går igenom har jag tre månader med full ersättning från fk.. men efter det måste jag jobba.. ska jobba lite i sommar tror jag.. någon helg inimellan.. men jag vill ha ett FAST jobb.. åtminstone ett heltidsjobb..

PENGAREGN, JAG BEFALLER DIG MAMMON, REGNA ÖVER MIG!! (tror ni det funkar?)

-kram världen-

Inga kommentarer: