besök

onsdag 14 maj 2008

lillsnor och storsnor

Det är vi det.. Wilma har smittat mig.. Hon själv ser ut som en liten slemklump på morgonen. Snor från näsan och hela vägen ner på hakan.. Stackars gumma.. stackars mig också eftersom hon alltid vill gosa in huvudet i min kind det första hon gör när hon blir upplyft på morgonen. Inte så konstigt att jag också blivit förkyld kanske hehe.

Nu sitter hon och hoppar frustrerat upp och ner på pappershögen nedanför min stol. Ja, pappershögen.. jag är en slarver men det vet ni väl allihop. Hur som helst hittade hon en påse med torkade äppelringar alldeles nyss, disträ som jag är upptäckte jag det inte förrän hon satt och smaskade på en äppelring. -usch! den är gammal! sa jag och kastade äppelringen i skräpet.. då började det, sitta på rumpan och liksom studsa upp och ner i frustration, samtidigt som hon gråter ilsket.. hehe.

Avledningsmanöver, nappen, den gula grisen och en skallra.. funkade.. nu kryper hon fram och tillbaka och säger aj aj aj.. eller nåt åt det hållet *s*.

Själv pimplar jag kaffe.. ska snart stoppa Wilma i säng igen.. kanske ska sova en stund jag med.. det svider i mina förkylda ögon.

-kram världen-

Inga kommentarer: