besök

torsdag 29 maj 2008

jag får passa mig..

..innan jag blev gravid, blev jag liksom jämntjock om jag la på mig några kilo.. nu blir jag väl också jämntjock förvisso.. tjockare lår, bredare höfter, större bröst och större mage. Bara det att allt som hamnade runt magen och på sidorna av magen förut.. tycks hamna på nedre delen av magen i en formad klump.. så att det ser ut som om jag är gravid! Antar att det har att göra med de uttöjda magmusklerna man får när man är med barn.. dom blir aldrig sig själv igen? eller?.. Det finns således två lösningar på problemet som jag ser det..

1. aldrig någonsin väga över 62 kg
2. träna magmusklerna utav bara helvete.. så oavsett hur mycket vikt jag går upp så håller dom in magen på rätta stället..

Tror jag satsar på en halvdan kombination av de båda.. dvs aldrig överstiga 64 kg och träna magen varannan dag tills jag dör eller blir gravid igen.. hehe

Finns ett litet problem.. eller flera bara då..
1. jag är så lat att jag sällan orkar träna (synd på magmusklerna)
2. jag gillar skräpmat, godis, chips, gräddsåser, läsk.. u name it..

Får nog göra en omvärdering vad gäller livskvalité om jag ska slippa se gravid ut för jämnan.. hehe.

Idag börjar min 6 dagars fasta förresten..

-m-

Inga kommentarer: