besök

måndag 12 maj 2008

skruttegull (MAMMABLOGG)

Igår natt (cirka 36 timmar sen eller nåt) tog jag tempen på Wilma 38,5.. lilla skrutt hade feber.. först var hon ganska rolig.. hon låg och pratade i sömnen "dä, dä, dä!" men sen väckte Nizze henne med sitt jamande (han gick runt med en strumpa i munnen och jamade som en brunstig marskatt som vanligt).. då vaknade Wilma och härmade honom.. mjaaaauuuooo sa Nizze, aaaauuuoooo, sa Wilma.. så höll det på så en stund.

Då var jag ju tvungen att stoppa om henne igen, och tyckte att hon var väl varm.. och ja, det var hon ju uppenbarligen. Så stygga mamman passade på att byta blöja och tvinga i henne lite välling och alvedon.. det var inte alls roligt, för Wilma var i princip halvsovande.. torkade snor gjorde stygga mamman också..

Sen igår morse hade hon fortfarande över 38 grader, så då blev det lite mer alvedon.. och matlusten hade flugit sin kos.. det blev nästan bara frukt och vatten igår.. hon ville inte ha frukt knappt.. men vattnet fick hon inte välja bort.. så..

Men nu verkar hon vara feberfri.. lite matt förståss, och snorig.. klättrar runt på en papperspåse full med papper här bredvid min datastol. Hon åt nästan all gröten nu på morgonen också :). Skönt, då är hon på bättringsvägen. Jaha, nu hittade hon en tom energidrycksburk som hon sträckte upp mot mig.. tack tack hjärtegull haha.

För en stund sen tog hon tag i en skallra på babygymmet och drog sig upp bara genom att hålla i den.. så hon stod i princip själv, med bara stöd av ett litet snöre.. hon trodde nog att den gav stadga, men när hon väl kommit upp på fötter hängde snöret i en båge.. inget stöd där inte.. glad såg hon ut alla fall.
Nu står hon snart utan att hålla i sig alls.. stora stora tjejen.

Idag ska vi vara hemma och inne och ta det lugnt tror jag. Eller Wilma ska få ta det lugnt (så lungt den vilda babyn kan) och jag ska tvätta lite om lusten faller på haha (nej jag måste verkligen)..

-kram världen-

Inga kommentarer: