besök

onsdag 28 maj 2008

vad är det med...

..datt datt datt.. :D Nya favoritordet.. nu läser Wilma "Lisen kan inte sova".. alla sidor utom den hon rev ut när hon inte kunde läsa (mitt barn är ett underbarn haha)..

Hon vaknade, fick ny blöja, tog sig för örat, åt sitt pencilin, sina slemlösande droppar och fruktfrukost.. sen började det igen.. "datt datt datt".. och nu läser hon om Lisen.. vilken underbar morgon :)

Själv åt jag vattenmelon till frukost.. ska äta hälsomüsli och fil när busfröken sover förmiddagslur.. vilket nog blir runt lunch eftersom vi vaknade efter nio idag.. sovmorgon ;)

Dricker kaffe nu.. vill inte ha huvudvärk idag igen.. dricker det som var kvar i termosen när Jocke-plutt fyllt sin termos.. han den busen är ute och njuter i solen idag.. eller ja.. lägger plattor på jobbet utan tröja (vilket gör att han troligen kommer se ut som en neger i slutet av veckan, och jag som en snögubbe.. så orättvist livet kan vara ;) Vi ska också gå ut utan tröjor sen.. inte.. haha men en promenad på stan ska vi nog ta.. det är yberskönt ute.. och doktorn sa att Wilma absolut får vara ute trots öroninflamationen.. tur det..

Idag åker Mari och kusin David hem till sig.. de tar pappa med sig.. bror och svägerska ska ha födelsedagskalas på söndag och mamma åker upp på lördag.. jag och pluttarna blir hemma eftersom min andra svägerska och hennes sambo ska flytta i helgen. Wilmas farföräldrar åker till Norrland i helgen (dom ska samla myggprover för ett biologiprojekt dom håller på med hehehe).. så min lilla familj känner sig manad att stanna hemma och hjälpa till att flytta.. Wilma har lovat att hon ska bära soffan och dubbelsängen eftersom jag fastar *s*.

Okej, det var allt för nu

-kram världen-

Inga kommentarer: