besök

onsdag 21 maj 2008

Vaknade för..

..dryga halvtimmen sen.. av att Wilma låg och pratade med prasselboken och sälen.. :)

Jag gick ut och rökte (joo för jag har inte slutat än, för jag har DÅLIG karaktär).. plockade upp kaffekannan påvägen förbi datarummet, ställde den i kaffebryggaren och knäppte på (japp, för sambon hade laddat den, för han skulle ta med sig kaffe till jobbet.. men glömde?!?)

Plockade upp tokan ur sängen, bytte blöja (tyngsta ever).. satte Wilma i barnstolen (jag vet att man inte ska gå därifrån men det finns inget att sparka på i närheten och än så länge kan hon inte klättra ur den), hämtade huvudvärkstabletter a´la brusvarianten.. är koffein i också.. fixade gröten, svepte värkvattnet (för jag har onda huvudvärken som inte går över på flera dagar, så jag köpte halva apoteket igår för att hitta det mest effektiva.. igår provade jag eeze eller vad dom heter)..

Hon åt sin gröt, hälften alla fall, sen fick hunden resten (vilken jag förresten gav min första spruta till någonsin, igår)..

Nu har Wilma låtsasgråtit för tredje gången den här morgonen (snurrstolen snurrade till lite när hon petade på den), första gången rörde sig en liten kartong som hon tänkte luta sig mot, och andra gången hämtade jag henne i vardagsrummet och satte ner henne på datarumsgolvet.. hon övar på en ny karriär som skådis. Hittils har karriärmöjligheterna mer riktat sig mot att bli OS-medaljör för att hon är så snabb, och trummis för att hon har sån taktkänsla (eller för att hon hamrar våldsamt på allt hon ser).

Så.. nu står hon och snorar på mitt byxben samtidigt som hon äter upp snörena på byxorna (träningsvarrianten, så att jag åtminstone får KÄNNA mig sportig).

Får se vad som händer idag.

-m-

Inga kommentarer: