besök

fredag 9 maj 2008

sol

Fem timmar ute idag.. såå skönt. Tokan fick krypa runt på gräset i fyrtiofem minuter när vi kom hem.. vi gungade lite också såklart..

Hon var förövrigt 71 cm lång och vägde drygt 8100g. Barnmorskan tyckte jag skulle ge henne lite smör så hon tjockar på sig.. dom gör av med så mycket energi i den där åldern, så lite smör gör bara gott, påpekade hon förnumsigt..
Får väl köpa lite smör då.. och mata henne med sked? *garv*

Efter boel-testet gick vi till bibblo och hämtade ut boken som Wilma fick.. där drack jag kaffe och Wilma käkade frukt.. sen bar det av till sjukan för besök nummer två.. det var för mig det, Wilma hade redan klarat sitt.. det var väl inte så roligt kanske, men men.. Besöket gick fort i alla fall.. ganska fort..

Sen gick vi till stan igen.. Wilma somnade på vägen, så jag åt lunch på en uteservering (behövde pigga upp mig efter sjuk-besöket).. halvtaskig mat faktiskt, men det var skönt ute, så det ena vägde upp det andra kan man säga.. så fick Wilma en ny solhatt, en grön.. hon måste ha lite att byta med resonerar jag (jaaa jag vet, oekonomisk som fan.. dumma jag).. Sen gick vi hem.. och Wilma vaknade.. ut på gräsmattan och smaskade gräs och maskrosor.. eller ja.. Wilma försökte smaska, men jag var stygga mamman och petade ut allt hon hann stoppa in i munnen.. :)

Sen blev hon trött igen tokis.. frisk luft är farligt om ni inte visste det hehe. Så hon somnade, och jag satte mig på uteplatsen med min bok (som förövrigt blir nästa veckas boktips haha)..

Det var vår dag hittills det.. varmt skönt och somrigt.. och massor av sjukhustester för oss båda *s*

-kram världen-

4 kommentarer:

Anonym sa...

När var du på bibblan i dag? Tyckte det var dig jag såg vid cafét.. Hanna o jag var där o lånade böcker på fm.

Anonym sa...

låter ganska härligt ändå :)

fetsnygg sa...

vi var där runt tio :) ah, det var härligt.. så skönt så :P

Anonym sa...

Det var vi med. Då var det dig jag såg hahahaha...